Vaak wordt leiderschap verklaard vanuit bepaalde unieke capaciteiten, vermogens, persoonlijkheidstrekken, gedragingen of denkstijlen van de leider-zelf. Maar is dat dan het hele verhaal? Of is leiderschap misschien heel iets anders?
94 resultaten gevonden

Wat doe je nou helemaal als auditor?
Een interview over de binnenkant van werk als auditor

Onderwijsinnovatie als Machtsdynamiek
Van allerlei kanten worden scholen ‘belaagd’ met nieuwe richtlijnen, onderwijskundige fashions, eisen, verwachtingen en directieven. De feitelijke impact van onderwijsinnovatietrajecten wordt dan minder bepaald door de aanpak van het innovatietraject-zelf. Maar des te meer door continue intern veranderende machtsverhoudingen tussen alle trajecten die gaande (en op til) zijn.

Teamleren en Teamreflexiviteit
Een nieuw hoofdstuk in de geheel herziene uitgave van De Canon van Leren en Ontwikkelen van Ruijters, Schut en Simons.
Twee totaal verschillende perspectieven op wat Teamleren en Teamreflexiviteit inhouden.
Door ze tegenover elkaar te plaatsen worden de denkbeelden van beide auteurs (Gersick en West) veel duidelijker.